Asiakas sai vuodessa satoja laskuja paperisena sekä sähköpostitse liitetiedostoina pdf-muodossa. Laskujen käsittelyyn käytettiin vuodessa kymmeniä työtunteja niiden muuntamiseksi sähköiseen muotoon ja taloudenhallintaohjelmistoon syöttämiseksi.
Prosessien automatisaatio aloitettiin ohjaamalla paperilaskut skannauspalveluun, josta ne lähetettiin asiakkaalle pdf-tiedostoina takaisin. Seuraavassa automatisaation vaiheessa sähköiset laskut ohjattiin yhteiseen osoitteeseen, jossa OCR-ohjelmiston avulla laskut muutettiin kuvasta tekstiksi. Tätä varten kuvantunnistusta opetettiin tunnistamaan laskuista keskeiset kentät joiden perusteella voitiin luoda oikeat kirjaukset taloudenhallintaohjelmistoon. Viimeisessä vaiheessa rakennettiin integraatio OCR-skannauksen ja taloudenhallinnan välille, jolloin keskeiset tietokentät pystyttiin syöttämään suoraan digitaalisina taloushallintaohjelmistoon.
Ylläkuvattujen prosessien automatisointien jälkeen taloushallinnolta väheni työmäärä 90%. Jäljelle jäänyt manuaalinen työ koostui skannattujen ja kirjattujen laskujen tietojen tarkastaminen ennen niiden siirtoa maksuun.
Oletko kiinnostunut selvittämään teidän organisaationne mahdollisuudet laskujen käsittelyn automatisaatioon? Ota yhteyttä asiakkuusvastaaviimme ilmaista arviointia varten!